Noutăți

Cea mai noua stire

NOUL STANDARD ISO 9001:2015, a fost publicat

Cea mai recenta editie a standardului ISO 9001, standardul de management al calitatii, a fost publicata. Dupa peste trei ani de munca de revizuire efectuata de catre experti si participanti din aproape 95 de tari au actualizat standardul la nevoile moderne ale organizatiilor.

Cu peste 1,1 milioane de certificate eliberate la nivel mondial, ISO 9001 ajuta organizatiile sa demonstreze clientilor, capacitatea de a oferi produse/servicii de calitate. ISO 9001 permite organizatiilor sa se adapteze la o lume in permanenta schimbare. Imbunatateste capacitatea unei organizatii de a satisface clientii sai, oferind in acelasi timp o baza coerenta pentru crestere economica si succes sustinut.

Editia 2015 are schimbari importante, fiind mai mult o editie „evolutiva, mai degraba decat un proces revolutionar”(Nigel Croft, presedintele comisiei de revizuire). Versiunile anterioare ale ISO 9001 au fost destul de prescriptive, cu multe cerinte pentru proceduri si inregistrari documentate. Editiile din 2000 si 2008 au fost concentrate mai mult pe gestionarea proceselor, si mai putin pe documentare. Editia ISO 9001:2015, aduce standardul, ferm, in secolul 21.

ISO 9001:2015 face un pas important inainte, fiind chiar mai putin prescriptiv decat predecesorul sau, concentrandu-se in schimb, mai mult, asupra performantei. S-a realizat acest lucru prin combinarea abordarii “risk-based” si implicand ciclul Plan-Do-Check-Act, la toate nivelurile organizatiei.

Totodata, luand in calcul ca multe dintre organizatii, au implementat sau doresc sa implementeze mai multe standare, versiunea 2015 va fi mai usor de integrat cu alte sisteme de management. Noua versiune ofera, de asemenea o baza solida pentru celelalte standarde de calitate (auto, industria aerospatiala, industria medicala, etc.).

ISO 9001: 2015 inlocuieste editiile anterioare, iar organismele de certificare vor avea un termen de tranzitie de pana la trei ani, pentru a migra certificatele la noua versiune.

La fel, si companiile deja certificate, vor avea un termen de 3 ani, de la aparitia standardului ISO 9001:2015 (23.09.2015), sa adapteze si actualizeze documentatiile si sistemul de management, conform cu noile cerinte ale standardului de calitate ISO 9001.

Asa cum v-ati obisnuit deja, va puteti baza pe echipa de consultanti SMS Business Center, pentru a face aceasta tranzitie de la ISO 9001:2008 la ISO 9001:2015. Chiar daca termenul final pentru tranzitie este luna septembrie 2018, trebuie sa luati in considerare ca modificarile sunt semnificative, fata de vechiul standard. Intreg procesul de tranzitie, va presupune mai multe etape: planificare, revizuire, actualizare, implementare, instruire, audit intern etc. si in functie de obiectul de activitate si marimea organizatiei, poate dura in unele cazuri, pana la 6 luni. Cel mai probabil, Organismele de Certificare, va vor oferi posibilitatea sa efectuati auditul pentru noul standard, in cadrul auditurilor de supraveghere/recertificare, deja planificate.

Daca doriti o cotatie de pret pentru tranzitia sistemului de management al calitatii, la cerintele ISO 9001:2015, completati formularul de mai jos, si va vom contacta cat mai curand posibil:

[easy_contact_forms fid=4]


Am finalizat cu succes implementarea si integrarea sistemului de management al mediului, conform cu ISO 14001 in cadrul companiei EMERSON, divizia LEROY-SOMER Business Unit, din Cluj Napoca.

Consultanta, implementare si certificare ISO

Globalizarea economica, presiunea pietei, concurenta mereu in crestere a dus la dezvoltarea sistemului de management, precum este precizat si de catre Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) .
Obtinerea certificarii ISO este un proces important pentru sporirea increderii clientilor, ai viitorilor parteneri de afaceri, inclusiv a institutiilor financiare si legale, în capacitatea companiei de a furniza servicii si produse de înalta calitate.


Decizia de implementare ISO si certificare ISO, a unui sistem de management ar trebui sa fie o decizie interna a companiei respective, fara ca normele legale in vigoare sa impuna acest lucru. Piata, însa, cu siguranta le va obliga, daca vor sa îsi mentina un nivel crescut de performanta prin certificarea companiei de catre un organism de certificare.
Chiar daca organismele de certificare ISO nu pretind sa apeleze la firme de consultanta ISO pentru implementare, o firma de consultanta poate fi cea mai buna solutie pentru dezvoltarea si implementarea unui standard ISO, prin asistenta specializata oferita de personal cu experienta in etapele de certificare ISO.

Consultantii din echipa SMS Business Center, au o experienta de peste 10 ani in implementarea si imbunatatirea continua a sistemelor de management ISO, in cadrul a sute de companii din toate domeniile de activitate. Astfel, scutesc companiile de multa munca in plus, de timp pierdut si mai mult de atat de posibilitatea unui insucces in momentul auditului de certificare ISO.


Etapa de Consultanta ISO in procesul de certificare, este o activitate vitala în proiectele de modernizare si ajuta organizatiile sa raspunda oricarei cerinte ale standardului sau venite din partea organismelor de certificare internationale.
Insa ce e cel mai important e ca ajuta compania client sa-si dezvolte un sistem de management functional, care imbunatatit continuu, ajuta la eficientizarea costurilor, reducerea numarului de produse neconforme, armonizarea relatiilor inter-departamente si nu numai, care toate duc spre obiectivul de baza al oricarei companii: PROFIT.

Compania SMS Business Center ofera servicii de consultanta în pregatirea organizatiilor pentru certificare pentru standardele ISO, astfel incat procesul de implementare si obtinere a certificatului ISO sa fie cat mai facil, cu costuri materiale si financiare minime.
Prin serviciile de consultanta pentru certificare oferite de SMS Business Center va puteti implementa in cadrul companiei dumneavoastra ISO 9001ISO 14001ISO 15189ISO 17025OHSAS 18001ISO 22000/HACCPISO 50001ISO 27001SA8000.
 Va stam la dispozitie pentru orice intrebari si nelamuriri in legatura cu procesul ce consultanta in domeniul certificarii ISO, cat si al etapei de implementare a standardelor de certificare ISO.